sâmbătă, 13 aprilie 2013

Fumatul e pacat?

La fel cum am discutat la subiectul masturbarii, sunt anumite filtre prin care treci un lucru atunci cand Biblia nu vorbeste de el si nu esti sigur de el.


Le repet inca odata:

1. Lucrul acela in sine e pacat sau nu? Atribuit cu alte lucruri e pacat?
2. Lucrul acela imi da dependenta? Stau cu gandul zi de zi la el, il practic zi de zi?
3. Sunt eu incredintat ca acel lucru nu e pacat?

Deci sa luam filtrele si sa vorbim despre fumat:

1. In Biblie nu se vorbeste despre fumat ca fiind pacat. Trecem la filtrul doi.
2. Da, fumatul imi da dependenta deci e pacat. Dar daca nu imi da dependenta? Voi explica mai jos.
3. In cazul in care nu imi da dependenta pot fuma? Daca sunt incredintat ca fumatul nu e pacat?


Luam un exemplu: o persoana fumeaza pipa. Sa zicem ca fumeaza ocazional poate la diferite ocazii, de 2, 3 ori pe an/mai des sau mai rar. E acest lucru un pacat? Nu, daca nu esti dependent de tutun nu pacatuiesti. Daca fumezi ocazional, fumatul nu e pacat. Insa trebuie sa fii incredintat 100% ca atunci cand fumezi o pipa/tigara nu pacatuiesti. Daca tu fumezi insa totusi crezi ca fumatul e pacat, atunci pacatuiesti.

Probabil or sa vina multi sa-mi zica versetul cu "Trupul e templul Duhului Sfant deci nu-l poti pangari". Acest verset nu e relevant in acest context (daca nu esti dependent) fiindca si aerul pe care il respiri e toxic mai ales daca stai la oras. Ce o sa fac atunci? Nu o sa mai respiri fiindca "trupul e templul Duhului Sfant" iar respiratul aerului toxic imi poate dauna pe termen lung? Bineinteles ca nu, lucrul acesta ar fi o aberatie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu